Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 27-02-2019


Verdiepte aanleg A9 Amstelveen start in 2020




Rijkswaterstaat kan aan de slag met de verbreding van de snelweg A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht. Met de uitspraak van de Raad van State over het project is op 27 februari 2019 het tracébesluit onherroepelijk geworden.

In het besluit staan de plannen voor de wegverbreding en verdiepte aanleg van de snelweg A9 bij Amstelveen. Het werk start in 2020 en is klaar in 2026. Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat): 'Mooi dat we van start kunnen met dit deel van de A9. We zorgen ervoor dat het verkeer in deze drukke regio beter kan doorrijden en we verbeteren de kwaliteit van de leefomgeving.'

Verdiepte aanleg en maatregelen tegen geluidshinder
Tegen het Tracébesluit 2017 waren bij de Raad van State zeven beroepen ingediend waarvan er drie later zijn ingetrokken en één niet-ontvankelijk is verklaard. De resterende drie beroepen zijn vandaag door de Raad van State ongegrond of niet-ontvankelijk verklaard. Rijkswaterstaat start in 2020 met het verbreden van de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht naar vier rijstroken per rijrichting en een wisselbaan. Bij Amstelveen wordt de snelweg A9 over een lengte van 1,3 km verdiept aangelegd, met drie overkappingen om te zorgen dat minder overlast wordt ervaren van de weg: één ter hoogte van het Oude Dorp, één ter hoogte van het Stadshart en één ter hoogte van het Bovenlandpad (nu nog de Kloostunnel). Daarnaast zijn geluidsmaatregelen geoptimaliseerd, zo wordt er in totaal veertien km aan geluidsschermen geplaatst.

Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Rijkswaterstaat verbreedt tussen Schiphol, Amsterdam en Almere de drukke snelwegen met één of meer rijstroken. Hierdoor verbetert de doorstroming en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad. Ook wordt de leefbaarheid in de omgeving vergroot door een goede inpassing van de weg in het landschap en het toepassen van diverse geluidmaatregelen. Het programma bestaat uit vijf projecten: A10-Oost/A1 Diemen, A1/A6 Diemen - Almere Havendreef, A9 Holendrecht - Diemen (Gaasperdammerweg), A6 Almere Havendreef - Almere Buiten-Oost en A9 Badhoevedorp - Holendrecht.


Deel dit artikel:                   





Minister en regio kiezen voor verbreding van de A20 bij Gouda
Nieuwsbericht
Onderhoud Nederrijnbrug A50 gegund
Nieuwsbericht
Randweg Baarle al voor de zomer open voor verkeer
Nieuwsbericht
Overzicht gunningen Grond-, Weg- en Waterbouw 2018
Nieuwsbericht
Duurzame ideeën gevraagd voor N59
Nieuwsbericht
Verdiepte aanleg A9 Amstelveen start in 2020
Nieuwsbericht
Onderhoud informatievoorziening rijkswegen duurzaam aanbesteed
Artikel
Interview met Anne Koudstaal van KWS over PlasticRoad
Artikel
Interview met wethouder Alwin te Rietstap van gemeente Hardenberg over innovaties en duurzaamheid bij de realisatie van infraprojecten
Artikel
Nieuw op Infra Relatiedagen 2019: clustering van beurshallen
Weblogposting
Duurzame aanpak Malderburchtstraat in Nijmegen
Nieuwsbericht
Provincie Overijssel & BAM Infra ondertekenen contract Vechtdal Verbinding
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat & Techniek Nederland gaan werken aan slimme infrastructuur
Nieuwsbericht
Fusie D&F Consulting & Alfabeeld
Weblogposting
Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland
Nieuwsbericht
Duurzaam bouwen aan de A6 tussen Almere Havendreef en Almere Buiten-Oost
Nieuwsbericht
InfraTech 2019 ademt samenwerking en innovatiekracht
Nieuwsbericht
Informatiebijeenkomsten start uitbreiding A1 Apeldoorn - Azelo fase 1
Nieuwsbericht
Tracébesluit N35 Nijverdal - Wierden vastgesteld
Nieuwsbericht
Eerste herbruikbare viaduct in Nederland
Nieuwsbericht
Heijmans aan de slag met doorstroming en bereikbaarheid Oosterhout-Dongen
Nieuwsbericht
BAM plant 150.000 bomen ter gelegenheid van 150ste verjaardag
Nieuwsbericht
InfraTech draait meer dan ooit om kennis
Nieuwsbericht








[Banners]