hierbenik2
Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 26-07-2019



A9 Badhoevedorp-Holendrecht voorlopig gegund aan VEENIX




Rijkswaterstaat is voornemens het project A9 Badhoevedorp - Holendrecht, onderdeel van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA), te gunnen aan het consortium VEENIX, nu bestaande uit Macquarie Capital, Siemens, Count&Cooper en FCC. VEENIX wordt verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en voorfinancieren (DBFM) van het project.

Daarnaast wordt het consortium verantwoordelijk voor het onderhoud gedurende 14 jaar. De realisatie start in 2020 en duurt tot en met 2026.

Combinatie prijs en kwaliteit
Bij deze aanbesteding selecteerde Rijkswaterstaat op basis van een combinatie van prijs en kwaliteit, zogenaamde Beste Prijs-Kwaliteit Verhouding (BPKV).

Proces gunning
Rijkswaterstaat ontving twee aanbiedingen. Vanwege de rechtsbeschermingstermijn krijgt het consortium dat de opdracht niet gegund heeft gekregen tot en met 8 september 2019 de gelegenheid om bezwaar te maken. Op 9 september 2019 vindt de definitieve gunning plaats.

A9 Badhoevedorp-Holendrecht
Rijkswaterstaat verbreedt de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht naar vier rijstroken per rijrichting en legt een wisselbaan aan. Door de extra rijstroken verbetert de doorstroming en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad. Ook wordt de leefbaarheid in de omgeving vergroot. Bij Amstelveen legt Rijkswaterstaat de A9 over een lengte van 1,3 kilometer verdiept aan, met drie overkappingen: één ter hoogte van het Oude Dorp, één ter hoogte van het Stadshart en één ter hoogte van het Bovenlandpad. Op andere plaatsen langs de weg komt in totaal veertien kilometer aan geluidsschermen. Het project A9 Badhoevedorp - Holendrecht is het vijfde en tevens laatste traject van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere.


Deel dit artikel:                   





Grote aannemersbedrijven sluiten aan bij online sessie A27 Houten-Hooipolder
Nieuwsbericht
Werk Rijkswaterstaat gaat zoveel mogelijk gewoon door
Nieuwsbericht
Coronavirus: verruiming BMKB-regeling voor ondernemers versneld opengesteld
Nieuwsbericht
Vanaf donderdagavond 12 maart 2020 aangepaste borden maximumsnelheid overdag zichtbaar
Nieuwsbericht
Ontwikkeling verkeersdrukte 2019
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam moves to 23 - 26 march 2021
Nieuwsbericht
Kleine beekdalbrug over Keersop bij Dommelen beter voor beek, natuur en fietsers
Nieuwsbericht
Vernieuwing lichtmasten Prins Clausplein (A4)
Nieuwsbericht
N200: Nieuwe brugverbinding in Halfweg
Nieuwsbericht
Intertraffic Summit & Demonstratie Programma
Weblogposting
VolkerWessels zoekt collega's voor in de pitstraat tijdens Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020
Weblogposting
New format Intertraffic Awards 2020: new deadline entries 27 February 2020
Nieuwsbericht
Soepele samenwerking en beperkte risico's door IPM
Weblogposting
Vergunning ACM voor joint venture asfaltcentrales Heijmans en BAM
Nieuwsbericht
Sneller extra rijstroken op A12 tussen Westervoort en Duitse grens
Nieuwsbericht
Informatieavonden ontwerpstructuurvisie A4 Burgerveen-N14; 10 en 11 februari 2020
Nieuwsbericht
Pier Eringa nieuwe voorzitter NGinfra
Nieuwsbericht
Nieuwe informatieavonden Drentse zonneroute A37; januari 2020
Nieuwsbericht
Van Gelder zet in Amsterdam elektrische boorwagen in
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen tekent tracébesluit: wegverbreding A2 Het Vonderen - Kerensheide stap dichterbij
Nieuwsbericht
Weggebruikers negeren nog steeds massaal rode kruisen
Nieuwsbericht
Verlaging maximumsnelheid doorgevoerd in maart 2020
Nieuwsbericht
Proef met doseren verkeer N322 in Zaltbommel bij file op A2
Nieuwsbericht


[Banners]